28 Mar

GUST Accounting Club Held a Seminar on the History of Boubyan Bank at the GFC

On March 6th, 2019, Gulf University for Science and Technology (GUST)’s Accounting Club welcomed Mr. Khalid Al Shammiri, Executive Manager – Consumer Banking Group, Boubyan Bank, to deliver a seminar to GUST students on the “History of Boubyan Bank and The Success Story” at the Gulf Financial Center (GFC).

Mr. Al Shammiri provided an insightful perspective about the specific and tailored strategic plans that define and shape Boubyan Bank identity. He also highlighted some great strategies that contributed to this success story. Indeed, the constant expansions of Boubyan Bank branches in Kuwait is a testament on their growing operations among competitors in the banking sector.  Those strategies include a fully operating social media platform that Boubyan Bank was the first bank to establish in Kuwait, and the bank’s engagement with customers to meet their demand that played a major role in increasing the bank’s market share. With such dedication towards their constantly growing client database, Mr. Al Shammiri announced that Boubyan Bank was awarded the “Best Islamic Bank” in Kuwait for three consecutive years, and received the “Customer Satisfaction” award.

Mr. Al Shammiri also highlighted the importance of Boubyan Bank’s constantly growing collaboration with educational entities like Cambridge University in the United Kingdom to create awareness and provide proper educational system about the banking sector.

At the end of the seminar, Mr. Al-Shammiri said: “The success of banking institutions mainly depends on Human Capital Investments. Boubyan Bank is constantly capitalizing in Human Resources by growing the numbers of employees to meet the increasing demand of our customers.”

GFC Director and Associate Professor of Economics at GUST, Dr. Fida Karam, said: “GUST’s Accounting Club is one of the most active student clubs on campus and have collaborated with the GFC on multiple occasions to increase its exposure among the student body. This seminar was particularly of added value to our students, highlighting the components of a success story in the banking sector in Kuwait.”

 

2

نادي المحاسبة التابع لجامعة الخليج للعلوم والتكنولوجيا نظم ندوة حول تاريخ بنك بوبيان في مركز الخليج المالي

في السادس من مارس 2019 ، استضاف نادي المحاسبة التابع لجامعة الخليج للعلوم والتكنولوجيا المدير التنفيذي – مجموعة الخدمات المصرفية للأفراد في بنك بوبيان ، السيد خالد الشمري لتقديم ندوة لطلاب الجامعة حول “تاريخ بنك بوبيان وقصة النجاح ” في مركز الخليج المالي (GFC).

قدم السيد الشمري منظوراً ثاقباً حول الخطط الإستراتيجية الخاصة التي تحدد وتشكل هوية بنك بوبيان ، كما وأبرز بعض الاستراتيجيات الهامة التي ساهمت في قصة النجاح هذه. وأكد الشمري على أن التوسع المستمر لفروع بنك بوبيان في الكويت هو شهادة على الدور المتنامي للبنك بين منافسيه في القطاع المصرفي. وتشمل هذه الاستراتيجيات إنشاء منصة للتواصل الاجتماعي تعمل بكامل طاقتها، وقد كان بنك بوبيان هو أول بنك في الكويت يقوم بانشاء منصة للتواصل الاجتماعي ، وتفاعل البنك المستمر مع العملاء لتلبية مطالبهم والتي لعبت دوراً رئيسياً في زيادة حصة البنك في السوق.

ومع هذا التفاني تجاه قاعدة بيانات عملاءه المتنامية باستمرار ، أعلن السيد الشمري أن بنك بوبيان حصل على جائزة “أفضل بنك إسلامي” في الكويت لمدة ثلاث سنوات متتالية ، كما وحصل كذلك على جائزة “رضا العملاء”.

كما أكد السيد الشمري على أهمية تعاون بنك بوبيان المتنامي باستمرار مع الكيانات التعليمية مثل جامعة كامبريدج بالمملكة المتحدة لخلق الوعي وتوفير نظام تعليمي مناسب حول القطاع المصرفي.

وفي ختام الندوة ، قال السيد الشمري: “إن نجاح المؤسسات المصرفية يعتمد بشكل رئيسي على الاستثمار في رأس المال البشري. ونحن في بنك بوبيان نستثمر دائماً في الموارد البشرية من خلال زيادة عدد الموظفين لتلبية الطلب المتزايد من عملائنا. “

من جانبها ، قالت الدكتورة فدا كرم ، الأستاذ المشارك في كلية الاقتصاد ومديرة مركز الخليج المالي:” يعد نادي المحاسبة التابع لجامعة الخليج للعلوم والتكنولوجيا أحد أكثر النوادي الطلابية نشاطاً في الحرم الجامعي وقد قام بالتعاون مع مركز الخليج المالي في العديد من المناسبات والتي تسهم في استفادة طلبة الجامعة من خدمات مركز الخليج المالي. إن هذه الندوة هي إضافة قيمة لطلابنا ، حيث سلطت الضوء على مكونات إحدى قصص النجاح في القطاع المصرفي في الكويت.”

1

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *